Projekti nimetus eesti keeles: Rehabiliteeriv kunstfoto
Projekti ametlik nimi nimi: Education Through Rehabilitative (Outsider) Art- Photo: an informal learning path for soft skills and empowerment for adults at risk of marginalization
Projekti nr: 518490-LLP-1-2011-1-IT-GRUNDTVIG-GMP
Projekti kestus ja tähtaeg: 24 kuud, 01.12.2011-30.11.2013
Projekti töökeel: inglise keel
Partnerid:
Jrk. nr | Partnerriik | Partnerasutuse nimi | Põhitegevusliin projektis | Kontaktinfo |
Itaalia | Provincia di Perugia | Projekti koordinaator Projekti juhtimine ja koordineerimine Kunstfoto treeningprogrammid (workshops) | ||
Itaalia | Borgorete Societa Cooperativa Sociale | Koolitajate/juhendajate õpetus– Learning Circlemeetodil | ||
Eesti | Päevakeskus Käo Sotsiaalne partner MTÜ Inimeselt Innimesele | Ettevalmistav roll: juhendmaterjalide ja metoodiliste materjalide kogumine/koostamine | ||
Kreeka | University Patras | Projekti monitooring, kvaliteet ja hindamine | ||
Hispaania | Foundacion Intras | Projekti mõju ja rakendamine | ||
Taani | Gaia Museum Outsider ART | Levitamine ja teadlikkuse tõstmine | ||
Portugal | Palco de Sombras | Piloteerimine – kultuuriteadlikkuse stimuleerimine Kunstfoto treeningprogrammid (workshops) |
Projekti eestikeelne nimi: Haridus läbi rehabiliteeriva kunstfoto.
ETRA põhineb ideel kasutada kunstiga seotud tegevusi selleks, et jõustada ja propageerida inimeste sotsiaalset kaasatust ühiskonda. ETRA projekt annab hea võimaluse tundma õppida ja rakendada fotograafiat, kui ühte võimalust riskigrupis inimeste jõustamise protsesside ning uute inimsuhetega seonduvate käitumisviiside arendamiseks.
Sihtrühmaks on tõrjutud või ebasoodsas (marginaliseerumisriskiga inimesed) olukorras olevad inimesed erinevates projekti partnerriikides (sügava- ja raske vaimupuudega inimesed, vaimuhaigusega inimesed, immigrandid, vanglast vabanenud jt).
Projekti ülesanded:
- Parendada sihtrühmade jõustamise protsesse (empowerment), edendada inimestevahelisi sotsiaalseid oskuseid (kultuuriline teadlikkus, kommunikatsioon, sotsiaalsed kompetentsid);
- Eksperimenteerida kunstil ja loomingul põhinevaid pedagoogilisi praktikaid, kasutades ära interaktiivseid vahendeid nagu digitaalne fotograafia;
- Praktiseerida pedagoogilisi võtteid, mis põhinevad põhimõttel – tegevuses õppimine (learning by doing), koosõppimine, mis on suunatud isiklike oskuste ja inimestevaheliste suhete arendamisele, sh professionaalide hulgas (spetsialistid, kes töötavad marginaalsete sihtrühmadega);
- Kasutades kunstiga seotud tegevusi kui vahendeid, mis edendavad õppimist, st “hääle” andmist marginaalsele sihtrühmale;
- Teadlikkuse tõstmine nii kohalikul tasemel kui ka Euroopa tasemel (täiskasvanu hariduse, vaimse tervise sidusrühmad ning poliitika tegijad) kultuuri sektori olulisusel sotsiaalse kaasamise strateegiatesse.
- Luua täiendav asutustevaheline side ja koostöö, mis seob kunstiga tegelevaid inimesi, sotsiaalse sektori asutusi, kultuurivaldkonna poliitika tegijaid ja akadeemilist maailma.
Käesolevat projekti koordineerib Eestis Päevakeskus Käo (Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet). MTÜ Inimeselt Inimesele on projekti sotsiaalne partner.