Leonardo Da Vinci koostööprojekt: InCoso- Intercultural Competence for employees in the Social field (Kultuuridevahelised kompetentsid sotsiaaltöö tegijatele).
Projekti veebileht: http://incoso.wikidot.com/
Projekti partnerid:
Saksamaa - koordinaator: Kolping-Bildungswerk Württemberg e.V.
www.kolping-bildungswerk.de
Inglismaa – partner: Cardiff School of Health Sciences, University of Wales Institute, Cardiff
www.uwic.ac.uk
Soome – partner: Printel Oy / Edufin
www.edufin.fi
www.printel.fi
Belgia - partner: Centrum voor Volwassenenonderwijs - Sociale School Heverlee
http://www.cvo-ssh.be/
Austria – partner: Berufsförderungsinstitut Steiermark, bfi
www.bfi-stmk.at
Kreeka – partner: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ – ΕΠΑΚ
www.hrdc.org.gr
Eesti – partner: MTÜ Inimeselt Inimesele
http://ii.kaokeskus.ee/client/
Mis on partnerlus Leonardo Da Vinci programmis?
Miks me selle projekti tegime?
- projekti algatajad on kolleegid Belgiast;
- tekkis vajadus teha projekt, milles uuritakse sotsiaaltöö tegijate teadmisi (või kompetentsust) erinevate kultuuride kooseksisteerimisest;
- soovituste rakendamiseks
- esimene kontaktseminar: Belgia - Gent 2008;
- üldised ettepanekud ja esimene uurimine;
- teiste huvitatud partnerite leidmine;
- taotluse esitamine Leonardole;
- annab Euroopa kutsehariduse organisatsioonidele võimaluse ühiselt töötada konkreetse teemaga kutsehariduses;
- annab võimaluse jagada praktilisi kogemusi, arutleda koos probleemide üle ja võrrelda lahendusi konkreetses teema valdkonnas.
Partnerluse eesmärgid:
- luua soovitused kultuuridevahelise kompetentsi treenimiseks praktikas ja edastada need sotsiaaltöö tegijatele;
- soovituste rakendamiseks töötada välja vahendeid ja IT lahendusi (cd-rom, pdf, website etc.);
- tõsta teadlikkust kultuuridevahelise kompetentside tähtsustamise osas;
- partnerite poolt pakutud treeningutel kinnistada kultuuridevahelisi kompetentse praktikas.
Kuidas püstitatud eesmärgid ellu viime?
- loome soovitused kultuuridevahelise kompetentside treenimiseks praktikas;
- loome ressursse, mis toetaksid nende soovituste rakendamist - cd-rom, wiki, pdf, soovitused praktiliseks kasutuseks;
- workshopid, mis käsitlevad kultuuridevahelisi kompetente igal projekti kohtumisel.
I kohtumine: Soomes, Helsingis 16.-19.10.08
- partnerasutuste tutvustamine;
- raportid hetkeolukorrast;
- küsimustiku väljatöötamine;
- arutelu ja otsused andmete edasise analüüsi meetodi osas.
II kohtumine: Saksamaal, Stuttgartis 12.-15.03.09
- loodud küsimustiku esitlemine, kokkulepped lõpliku versiooni osas;
- arutelu, otsused analüüsi meetodi osas;
- kokkulepped uue tööplaani kohta;
- mittetulundusühingu külastus;
- workshop staffi grupile ja õppijatele;
- administratiivsed küsimused.
III kohtumine: Inglismaal, Cardiffis 1.-4.10.09
- küsitluse tulemuste esitlus (ettekanne);
- võtmeteemade leidmine;
- arutelu tulemuste osas;
- video "Blue eyed and brown eyed people" (tõlk. Sinisilmsed ja pruunisilmsed inimesed);
- näitus õppijate fotodest;
- foto workshop;
- alustatakse soovituste välja töötamist;
- administratiivsed küsimused, järgmise kohtumise planeerimine Belgias, Leuvenis.
IV kohtumine: Belgias, Leuvenis 25.-28.02.10
- ettekanne individuaalsete soovituste kohta (iga maa teeb eraldi);
- arutelu ja kokkulepped lõpliku versiooni kohta;
- pilootprojekt - kokkulepped;
- workshopid: kultuurilised mängud, juhtumi analüüs (STAR meetod) (pilootprojekt);
- fotonäitus;
- "Klaverivabriku" külastus;
- administratiivsed küsimused, järgmise kohtumise planeerimine Eestis.
V kohtumine: Eestis, Tallinnas 06.-09.05.10
- kokkuvõtete tegemine (pilootprojekt);
- hindamine;
- uue veebi http://incoso.wikidot.com/ presenteerimine;
Projekti tulemused:
1. teadlikkuse suurenemine kultuuridevahelistest kompetentsidest;
2. heade praktiliste soovituste otsimine, leidmine ja levitamine;
3. soovituste kinnistamine projektis osalevates organisatsioonides;
4. Wikidot veebikeskkonna loomine;
5. kultuuridevahelisi kompetentse puudutavate protsesside jälgimine (InCoso on hea näide sellest, millised on meie endi kultuuridevahelised kompetentsid), pilootprojekti tegemine.
- projektis osalevad õppijad ja meeskond: saavad eripalgelise kogemuse Euroopast, võimaluse mõelda Euroopast, arutleda, luua võrgustikke, teadvustada endale oma puudustest kultuuridevahelises kompetentsis;
- kohtumiste hindamine: õppida üksteist kuulama ja mõistma, olema kannatlikud, sest ühises töös kasutatakse keeli, mis ei ole emakeel;
- treeningud igas osalevas riigis ja kohtumistel.